Hvorfor bør ledere trene på historiefortelling?
I en hverdag der informasjonen skal flyte, meninger utveksles og strategier diskuteres, er evnen til [...]
Arrogant eller overlegen? Folkeskikk på jobb kan lønne seg.
Folkeskikk er noe de aller fleste av oss lærer som barn, både fra foreldre, lærere [...]
Hvordan kan du håndtere stress bedre?
De fleste av oss vil trolig aldri bli kvitt stress. Vi kan likevel jobbe med [...]
Aldersdiskriminering: Femti, feit og ferdig?
Du har sikkert hørt om «femti, feit og ferdig» tidligere. Uttrykket som, satt på spissen, [...]
5 tips for å løse konflikter
Konflikter er en del av arbeidslivet. Men – når vi unngår en problemstilling, eller lar [...]
Hva kjennetegner en god leder?
Vi tror at de aller fleste har potensial til å bli en dyktig leder. Hvilke [...]
7 tips til å bygge psykologisk trygghet på arbeidsplassen
Hvis det finnes én enkeltfaktor som har vist seg å være viktigere enn alle andre [...]
Hvordan skape tillit på arbeidsplassen?
Det er en lønnsom investering av tid og energi å skape gode relasjoner til dem [...]
7 spørsmål som gjør deg til en bedre leder
Å motivere og engasjere de ansatte finnes det ikke noen quick-fix på. Det handler mindre [...]
Imposter syndrome – jeg skulle aldri vært her …
Du kjenner følelsen: Du er ikke like flink som de rundt deg tror. Alle andre [...]
- 1
- 2