Blogg

Hvorfor bør ledere trene på historiefortelling?

I en hverdag der informasjonen skal flyte, meninger utveksles og strategier diskuteres, er evnen til [...]

Arrogant eller overlegen? Folkeskikk på jobb kan lønne seg.

Folkeskikk er noe de aller fleste av oss lærer som barn, både fra foreldre, lærere [...]

Hvordan kan du håndtere stress bedre?

De fleste av oss vil trolig aldri bli kvitt stress. Vi kan likevel jobbe med [...]

Aldersdiskriminering: Femti, feit og ferdig?

Du har sikkert hørt om «femti, feit og ferdig» tidligere. Uttrykket som, satt på spissen, [...]

5 tips for å løse konflikter

Konflikter er en del av arbeidslivet. Men – når vi unngår en problemstilling, eller lar [...]

Hva kjennetegner en god leder?

Vi tror at de aller fleste har potensial til å bli en dyktig leder. Hvilke [...]

7 tips til å bygge psykologisk trygghet på arbeidsplassen

Hvis det finnes én enkeltfaktor som har vist seg å være viktigere enn alle andre [...]

Hvordan skape tillit på arbeidsplassen?

Det er en lønnsom investering av tid og energi å skape gode relasjoner til dem [...]

7 spørsmål som gjør deg til en bedre leder

Å motivere og engasjere de ansatte finnes det ikke noen quick-fix på. Det handler mindre [...]

Imposter syndrome – jeg skulle aldri vært her …

Du kjenner følelsen: Du er ikke like flink som de rundt deg tror. Alle andre [...]