Om EVRY

EVRY er et ledende nordisk teknologi- og konsulentselskap. Sammen med våre kunder og et økosystem av de beste globale ekspertene innen digitalisering former vi fremtiden i dag ved å ta i bruk nye teknologier for å skape bedre brukeropplevelser og bedre ytelser fra mennesker, prosesser og systemer.

Vi har nær kontakt med kundene og står for en nordisk tankegang hva angår ansvar, kvalitet og sikkerhet.

Den nordiske tilhørigheten hjelper oss å drive virksomhet i over 18 land. EVRY er notert på Oslo Børs under navnet EVRY. Våre 9 000 ansatte brenner for å skape digitale fordeler og forme fremtiden – i dag.

EVRY rapporterte en omsetning på 12,9 milliarder kroner i 2018, og selskapets hovedkontor ligger på Fornebu rett utenfor Oslo. Denne informasjonen er underlagt fremleggelse etter den norske aksjeloven § 5–12.


Salgstrening med Dale Carnegie

Våren 2017 signerte EVRY en avtale med Dale Carnegie Training for å øke prestasjonene til selgere i Norge og Sverige. Selgerne ble organisert på tvers av ulike business units. Bakgrunnen for initiativet var at kvaliteten på kundemøtene ikke var tilfredsstillende og det var utfordrende å prioritere riktige kunder for å endre på deres «revenue mix».

Vi måtte løfte oss signifikant på evnen til å kommunisere enkelt og synliggjøre kundeverdi, spesielt nå som vi også skulle begynne å selge nye tjenester. Det vi oppdaget var at selgerne var tydelige på å si at vi selger verdi, men når vi var i kundemøter eller leverte tilbud var fokuset mest på hva EVRY var og hva EVRY kunne gi. Det var klart for hver enkelt selger at de skulle selge verdi, men det var ikke noe eierskap til hvordan artikulerer vi egentlig dette til kundene våre. Det lå ikke i vårt DNA.

Hvordan skulle vi utvikle dette DNAet? Å snu mindset hos de erfarne selgerne, samt få de nye selgerne til å ha rett mindset fra start, var avgjørende.

.

– Trond Vinje, EVP HR, EVRY

.

Utfordring

Kvaliteten på kundemøter var ikke gode nok.

Jobbet ikke med de riktige kundene.

EVRYs selgere ble ikke oppfattet som “trusted advisors” av kundene.

Løsning

Definerte tydelige mål med salgstreningen, samt hvilke adferdsendringer som var nødvendige for å lykkes.

Igangsettelse av en treningsprosess over seks måneder der selgere fikk tilført ulike salgsverktøy, coaching, og praktisk trening på å formidle verdi ovenfor kunden.

Flere av lederne til selgerne ble også med på treningen for å “walk the talk” og sikre oppfølging av atferder og resultater fra måned til måned.

Resultat

Leverte over budsjett i 2018 og har tredoblet antall konsepter innen consulting siden 2017.

Styrket samarbeid i salgsteamene. Før ble enkeltselgere fremhevet, mens nå er det hele team som presterer sammen.

Selgerne har blitt tryggere, mer lyttende, modigere, og er vesentlig tydeligere i sitt verdibudskap mot kunden.


Hør hva deltakere sier

.

Kjersti Aarlie om hvordan hun har blitt en bedre selger

.

Rolf Thingvold om å bli bevisst på hele salgsprosessen

.

.


Ta kontakt

Fyll inn skjemaet under, så tar vi kontakt for en prat rundt din og ditt selskaps nåværende situasjon, utfordringer og ønsket fremtid.

Fornavn
Etternavn
E-post
Selskap
Telefon
Ved å huke av boksen bekrefter du at du godtar at vi lagrer data om deg i henhold til vår personvernerklæring